carolinastraning

Alla inlägg den 20 december 2010

Av carolina godin - 20 december 2010 07:53

God morgon

skriver tidigt idag innan skolan för tror inte jag kommer hinna uppdatera sen.

Ja idag hade jag tänkt att hoppa lite småt och träna lynad på henne för jag har upptäkt att det är därför hon stiker hon struntar i mig nån minut och sen när hon väll drar så får man inte stop på henne, så det blir mycket lydnad framöver så hon värkligen lyssnar på tävlingsbanorna.

När jag tränar lydnad brukar jag göra oväntade saker som om jag går på fyrkanten så vänder jag snabbt till höger om jag går i högervarv och gör en halv cirkel och sen en halv cirkel till vänster och att hon måste regera snabbt så att hon får in i huvudet att jag måste vänta på min ryttare och det kan hända nåt när som helst.

Det är ju det att jag jämt måste ligga steget före men det är väldigt svårt för man vill ju kunna lita på henne också.

Om ni har nåra tips på lynads träningar så kan ni gära skriva som komentar. :)

Presentation

Hej mitt namn är Carolina och jag är 96 och satsar inom ridningen.
jag har en D-ponny som heter Black Lady.
Och jag har som mål till somarn är att hoppa 1,10 med henne .
Sen vill jag försöka kvala till globen men det kommer nog till näst nästa sommar.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards