carolinastraning

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av carolina godin - 8 januari 2011 19:40

Igår blev det ingen hoppning utan ett dressyr pas.

Och idag så red jag ridlektion för Lotta hon är en ridlärare på djursholm och domare i hoppning men jag träna bommar med blackie idag både skritt och trav.

Men övningen var att skrita överbommarna och sen göra halt och sen framdelsväning och sen samma sak mot bommarna igen och samma sak i traven, men när jag börja trava så stak hon och hoppa över bommarna allt för att slipa jobba så tillslut så fick jag henne att svunga över bommarna.

Fick nåra saker jag ska göra för att hon ska fata att vi är ett team tilsammans inte att hon ska göra som hon vill för att slipa jobba.

Men tipsen var att i traven när jag sat ner ska jag sita djupt ner i saden och dunka in henne i takten jag har och luta mig mer bakåt så jag är beräd om hon stiker och dunka till med höger sänken om hon inte böjer sig i högervarvet för det är så att hon sjuter in högerbogen för att inte arbeta och då saktar hon av till skrit för att det är jobbigt och att hon ska ladda  inför bommarna, för hon känner att jag kan få stopp på henne och hantera henne.

Men hon blev superfin och hela hennes kropp bara arbeta och benna fick mycket svung när jag trava av henne, fast det blev ingen galopp hehe hon blev så mentalt trött över att hon fick tänka så mycket och jag måste erkänna att jag blev helt slut att jobba så mycket med sätet och ja hela kroppen och hjärnan dog bara tillslut :P


Presentation

Hej mitt namn är Carolina och jag är 96 och satsar inom ridningen.
jag har en D-ponny som heter Black Lady.
Och jag har som mål till somarn är att hoppa 1,10 med henne .
Sen vill jag försöka kvala till globen men det kommer nog till näst nästa sommar.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards